بلاگ شخصی علی سرخوش

دوره ی کامل آموزشی زبان c++ جلسه 1 معرفی

پنجشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۵، ۰۳:۱۲ ق.ظ

با سلام خدمت تمامی دوستان گل


امروز قصد داریم که با هم شروع به یادگیری زبان شیرین و البته پر کاربرد C++ بپردازیم.


اول از همه و قبل از شروع این دوره به شما پیشنهاد میکنم که مقاله ی برنامه نویسی چیست و من از کجا شروع کنم رو مطالعه و با دید بازتری در صورت تمایل به این دوره ی آموزشی بازگردید!


نخست باید خدمت شما عرض کنم که c++ زبان میانی هستش ( اگه نمیدونید زبان میانه چیه توصیه میکنم که  مقاله ی  انواع زبان های برنامه نویسی از نظر نزدیکی با سخت افزار رو مطالعه کنید ) و زبانی کامپایلی ( و اگه در مورد کامپایل شدن هم اطلاعاتی ندارید پیشنهاد میکنم مقاله ی تفاوت های زبان های کامپایلری و تفسیری رو مطالعه کنید.





زبان c++ توسط آقای بجامی استرپ استروپ در سال 1979 در آزمایشگاه شرکت بل خلق و توسعه داده شد که تا سال 1983 با نام زبان سی به همراه کلاس ها شناخته میشد که پس از آن تغییر نام به c++ داد.


c++ فرزند خلف زبان c هست و تقزیبا دستورات و نگارش ( در آینده به نگارش syntax میگیم) یکسانی با پدر خود داره و تنها یکسری کاربرد های جدید بهش اضافه شده.



خب فعلا بحث رو زیاد تخصصش نمیکنیم و یکم از ویژگی های c++ میگیم :


1- سرعت بالا

2- عدم وابستگی به پلتفرم خاص (این ویژگی خیلی مهمه ک بعدا کامل راجبش حرف میزنیم.)

3-تابع گرا بودن (هر قطعه کدی که لازم بدونیم رو بدون محدودیت میتونیم برای خودمون بسازیم.)

4-کلاس ها

5-کپسوله سازی 

و سایر ویژگی ها ( الان فقط چندتا از ویژگی های ابتدایی و چندتا پیشرفتش رو گفتیم بعدا همه رو توضیح میدیم.



خب برای این جلسه فکر میکنم کافی باشه (:

جلسه بعد کاپایلرمون رو آماده میکنیم (اسبمونو زین میکنیم D:)


راستی ما رو از نقطه نظرات سازندتون محرم نکنید (;

تا جلسه بعدی موفق باشید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی